دوربين شناسايي چهره و نكاتي كه در مورد آن بايد بدانيم ؟

۲۹ بازديد

دوربين شناسايي چهره و نكاتي كه در مورد آن بايد بدانيم ؟

فناوري تشخيص و شناسايي چهره هر روز در حال توسعه است و از محبوبيت ويژه اي بين كاربران برخوردار است . اين قابليت توانايي يكپارچه شدن با برنامه هاي كاربردي مختلفي را دارد و از اين رو مي تواند بسياري از نياز هاي مشتريان را به خوبي پوشش بدهد . مهمترين مولفه در تشخيص چهره ،  قيمت دوربين مداربسته است كه براي بهترين عملكرد بايد دوربين مناسب انتخاب و به شيوه صحيح نصب شود .

استفاده از سيستم هاي شناسايي چهره با سرعت مناسبي در حال افزايش است . بر اساس اعلام MarketsandMarkets بازار اين صنعت از 3.2 ميليارد دلار در سال 2019 به حدود 7 ميليارد دلار در 2024 رشد خواهد داشت كه انتظار مي رود سالانه حدود17 درصد رشد داشته باشد .

در بين مولفه هاي مختلفي كه در تشخيص چهره با اهميت هستند ، دوربين مهمترين نقش را دارد . تصوير چهره فرد توسط دوربين مدار بسته ثبت مي شود سپس با استفاده از الگوريتم هاي مختلف چهره فرد آناليز شده و با تصاوير مختلفي كه در ديتا بيس تصاوير ذخيره شده وجود دارد مطابقت داده مي شود .

الگوريتم هاي تشخيص چهره بصورت نرم افزاري هستند و مي توانند درون دوربين مدار بسته يا در سرور مركزي قرار داشته باشند . دوربين تشخيص چهره تنها يك ابزار ضبط تصوير است و نحوه پردازش تصاوير از اهميت بسيار بالاتري برخوردار است . نرم افزار تشخيص چهره اطلاعات موجود در تصوير را آناليز كرده و جهت پردازش و مديريت به يك كامپيوتر مركزي ارسال مي كند .

بيشتر بخوانيد: بهترين دوربين‌ مدار بسته   انواع دوربين مداربسته

دوربين شناسايي چهره و نكاتي كه در مورد آن بايد بدانيم ؟

هنگام انتخاب دوربين ، موارد مختلفي را بايد در نظر بگيريم كه مهمترين آنها وضوح تصوير و شدت نور مورد نياز دوربين تشخيص چهره مي باشد . بسته به مسافت و ميدان ديد مورد نياز مي توانيد از دوربين مدار بسته دو تا پنج مگا پيكسل استفاده كنيد . عامل مهم ديگر نور مورد نياز دوربين است كه از عوامل تعيين كنند در يك دوربين تشخيص چهره است . استفاده از دوربين هايي كه مي توانند شدت نور ورودي به لنز را با دقت بالاتري كنترل كنند در اولويت است . ( ايريس اتوماتيك يا P-Iris ) به زبان ساده تر هر دوربين هايك ويژن  شخيص چهره را بايد با توجه به محل نصب آن دوربين انتخاب و دو عامل وضوح تصوير و شدت نور مورد نياز را براي دوربين شخصي سازي كرد . عامل ديگري كه بايد در انتخاب دوربين تشخيص چهره به آن توجه كنيد ، شهرت توليد كننده آن است . همواره از برند هاي معتبر استفاده كنيد تا سيستم شناسايي چهره قابل اطميناني داشته باشيد . چرا كه نرم افزار هاي اين تامين كنندگان مشكلات كمتري دارند و در صورت بروز مشكل در اسرع وقت مي توانيد از خدمات آنها استفاده كنيد . نصب دوربين شناسايي چهره نيز شرايط خاص خود را دارد .به عنوان مثال در صورتي كه از دوربين تشخيص چهره براي شناسايي افراد در يك اكسس كنترل ، استفاده مي كنيد ، بهتر است تا دوربين ها را در ارتفاع هاي مختلفي نصب كنيد ، برخي افراد كوتاه قد و برخي قد بلندي دارند . رعايت اين اصل باعث مي شود تا دوربين ها تصوير همه افراد را شناسايي و ثبت نمايند. با توجه به ناشناخته بودن اين تكنولوژي براي بسياري از كاربران ، افراد نسبت به خريد دوربين هاي تشخيص چهره ترديد دارند . تصور افراد از فناوري تشخيص چهره شبيه به آنچه در  فيلم هايي مانند جنگ ستارگان ديده اند مي باشد، در صورتي كه اين فناوري غير از كنترل دسترس كاربرد چنداني ندارد . در حقيقت فناوري تشخيص چهره همان قدر اطلاعات شما را انتشار مي دهد كه يك كارت شناسايي عكس دار مي تواند اين كار را بكند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.