نكاتي در مورد انجام تلفن درماني موثر

۷ بازديد

نكاتي در مورد انجام تلفن درماني موثر

 

در حالي كه بسياري از روانشناسان و بيماران براي درمان روانشناختي از ويدئو كنفرانس استفاده كرده اند ، اين گزينه به دليل محدوديت هاي فناوري و دسترسي يا نگراني هاي ترجيحي براي همه قابل اجرا نيست. درمان فقط تلفني يا صوتي شواهد محكمي دارد كه از اثربخشي آن حمايت مي كند و بايد به عنوان گزينه اي مناسب براي مراقبت در نظر گرفته شود. با اين حال ، درمان فقط صوتي جنبه هاي منحصر به فردي براي روانشناسان و بيماران دارد كه بايد در نظر بگيرند.

 

پس از در نظر گرفتن مواردي كه در چك ليست فناوري خدمات تله روانشناسي ذكر شده است ، روانشناس همچنين بايد رضايت كامل آگاهانه را انجام دهد ، مسائل اخلاقي / حقوقي مربوط به سلامت دوركاري را در نظر بگيرد و تشخيص دهد كه درمان صوتي براي اين بيمار مناسب است. روانشناس مي خواهد براي هر يك از مراجعين بالقوه ، ريسك و فايده اي را انجام دهد كه نيازها و ملاحظات درماني خاص فرد را در هنگام مشاركت در بهداشت درماني از راه دور فقط صوتي برطرف كند.

 

همانطور كه در مورد ساير سلامت از راه دور ، روانشناس به برنامه اي براي مديريت شرايط اضطراري و همچنين ايده اي در مورد انواع مسائلي كه ممكن است نشان دهد درمان صوتي تنها براي يك فرد خاص كار نمي كند ، نياز دارد.

در اينجا چند نكته براي ارائه خدمات فقط صوتي آورده شده است.

 

بيمار و محل را بررسي كنيد

هنگامي كه تشخيص داديد كه درمان تلفني / صوتي براي يك بيمار خاص منطقي است ، برنامه ريزي كنيد كه مرتباً در مورد وضعيت و مكان فرد س askال كنيد و ثبت كنيد. شما نمي توانيد تنظيمات را مشاهده كنيد بنابراين مهم است كه اطمينان حاصل كنيد كه بيمار شما است و آنها در يك مكان خصوصي هستند.

 

در مواقع اضطراري ، هر بار تأييد محل بيمار ، اطمينان حاصل مي كنيد كه در صورت نياز مي توانيد از او كمك بگيريد. و حتي اگر بيمار شما براي اورژانس سلامت رواني كم باشد ، روانشناسان قبلاً گزارش داده اند كه بيمار (كودك) در طول جلسه سلامت از راه دور فعال مي شود ، زمين مي خورد و شروع به گريه مي كند و روانشناس بايد به سرپرست برسد.

 

ممكن است اتفاقات ناگوار ديگري نيز رخ دهد ، مانند خفگي بيمار هنگام نوشيدن مقداري آب يا موارد ديگر كه تهديد كننده خودزني است.

 

حفظ حريم خصوصي و محرمانه بودن

هم شما و هم بيمار بايد در طول جلسه و بعد از آن از حريم خصوصي و محرمانه بودن اطمينان حاصل كنيد. هر فرد بايد بتواند دستگاه را ايمن كند يا در غير اين صورت از تشخيص فعاليت ديگران بر روي تلفن جلوگيري كند.

 

به عنوان مثال ، بيمار يا درمانگر را مي توان در ليست مخاطبين فقط با حروف اوليه مشخص كرد. با كنفرانس ويدئويي ، اغلب مي توان مشاهده كرد كه آيا شخص ديگري در جلسه حضور دارد يا خير ، اما آيا شخص تنها است يا خير ممكن است نياز به تأييد شفاهي با درمان فقط صوتي باشد.

 

هم روانشناس و هم بيمار بايد از تماس Wi-Fi عمومي يا ناامن براي تماس با تلفن همراه يا ساير دستگاه ها خودداري كنند. هدست كيفيت صدا را بهبود مي بخشد ، راحت است و محرمانه تر از استفاده از گزينه بلندگوي تلفن است. در صورت امكان ، از استفاده از تلفن شخصي خودداري كنيد ، بلكه به تلفن تجاري يا نمايندگي اعتماد كنيد.

 

حواس پرتي ها را به حداقل برسانيد

بسياري از بيماران و گاهي روانشناسان ، داشتن روال قبل و بعد از جلسه درماني مفيد است. همانطور كه ويزيت هاي حضوري نيازمند گذر منظم به جلسات و احوالپرسي از بيماران در منطقه انتظار و پس از آن ترانزيت پس از جلسه براي بيمار يا كاغذبازي براي روانشناس است ، هر يك از طرفين ممكن است برنامه ريزي براي انتقال چند دقيقه اي قبل و بعد از جلسات مفيد باشد. به ايجاد انتقال به درمان يا از درمان مي تواند براي اطمينان از حضور بيشتر در طول جلسه واقعي مفيد باشد.

 

در حالي كه يك فضاي جداگانه براي مشاركت در درمان براي رعايت حريم خصوصي مهم است ، براي تمركز و تمركز نيز مهم است. بيمار را تشويق كنيد تا آنچه را كه براي يافتن آن فضا لازم است انجام دهد ، اعم از اينكه اتومبيل ، اتاق پودر يا نيمكت دور از درختي كه از ديگران جدا شده است ، انجام دهد.

 

علاوه بر اين ، هنگام استفاده از تلفن هوشمند براي جلسات فقط صوتي ، ساير برنامه ها ، زنگ ها ، اعلان ها و زنگ هشدارها را خاموش كنيد كه مي تواند زمان اختصاص داده شده به طور خاص براي رفع نگراني هاي سلامت رواني و رفتاري را مختل كند. سرانجام ، صفحه تلفن هوشمند را پايين بگذاريد و بيمار خود را تشويق كنيد تا همين كار را انجام دهد ، حتي پيام هاي خاموش يا ساير اخطارهايي كه در طول جلسه مي آيد حواس شما را پرت نمي كند.

 

اقدامات اخلاقي خوب را حفظ كنيد

اصول مندرج در قوانين اخلاقي APA به همان اندازه كه براي دستورالعمل هاي متعددي كه APA ارائه مي دهد ، براي درمان فقط صوتي مناسب است. فناوري درمان اصول عملكرد اخلاقي خوب را كه با دستورالعمل هاي عملي و اجماع حرفه اي آگاه شده است ، تغيير نمي دهد. توجه به هر گونه نگراني و نسبت نسبي ريسك به سود ، ضروري است n براي ثبت تصميمات باليني خوب

 

تفاوت هاي ارتباطي را بپذيريد

اكثر مردم به برقراري ارتباط رودررو با ديگران عادت دارند ، حتي اگر در حال حاضر اغلب از طريق ويدئو كنفرانس انجام مي شود. درمان فقط صوتي هنوز به مهارت هاي ارتباطي خوب نياز دارد ، اما مستلزم اين است كه ما به نشانه هاي غيركلامي گوش دهيم نه اينكه به دنبال اين نشانه ها باشيم. ممكن است برخي از روانشناسان به دليل تفاوت در سرعت و سرعت گفتمان ، مكث ها ، ترديدها ، تغيير در لحن يا انحراف يا تفاوت هاي ديگر گوش دادن را ترجيح دهند نه اين كه به طور مداوم بصورت بصري روي نشانه ها و تغييرات غيركلامي تمركز كنند.

 

با تمرين ، مي توان با انواع مختلف "غير كلامي" بيشتر هماهنگ شد ، اما روانشناسان ممكن است به خصوص در ابتدا متوجه شوند كه آنها بايد در ارتباط با همدلي و تلاش هاي خود براي ايجاد رابطه آشكارتر و مستقيم تر عمل كنند. گفتن جملاتي مانند "من در حال حاضر نمي توانم چهره شما را ببينم ، به من بگو چه احساسي داري" يا "شما نمي توانيد مرا ببينيد ، اما من ناراحتم كه با اين تجربه دشوار روبرو شديد" ممكن است مبادله احساسي را تسهيل كند.

 

علاوه بر اين ، ممكن است به صداهاي مكرر كه نشان مي دهد به بيمار خود گوش مي دهيد نيز نياز باشد. در حالي كه بيمار با مواد دشوار ، ايده هاي چالش برانگيز يا احساسات قدرتمند دست و پنجه نرم مي كند ، ممكن است به ظرفيت بيشتري براي تحمل سكوت نياز داشته باشد - به ويژه اينكه فرد نمي تواند بيمار را ببيند.

 

با همه بيماران ما ، وقتي فرهنگ ، قوميت يا زبان بيمار ما با فرهنگ ما متفاوت است ، بايد توجه ويژه اي داشته باشيم. اما ، هنگامي كه ما فقط از طريق تلفن ارتباط برقرار مي كنيم ، مي خواهيم "خودمان را بررسي كنيم" تا مطمئن شويم كه بر اساس آنچه مي شنويم بدون داشتن اطلاعات بصري اضافي ، فرضيات نادرستي انجام نمي دهيم.

 

اين امر به سادگي نياز به آگاهي و حساسيت بيشتري نسبت به اين تفاوتها و نحوه متفاوت از تماس تلفني دارد تا مكالمه حضوري. اين معمولاً در آغاز رابطه درماني با بيمار و درمانگر با يكديگر آشنا مي شود.

 

در صورت نياز به كمك مراجعه كنيد

وقتي از انجام كاري مطمئن نيستيد ، با همكاران آگاه ، قوانين مربوطه ، قوانين اخلاقي قابل اجرا و استانداردهاي حرفه اي موجود مشورت كنيد. انجمن مشاوره و روان درماني بريتانيا راهنمايي هاي مربوطه دارد. در مورد سوالات حقوقي ، با وكيل مجرب در اين زمينه مشورت كنيد.

 

مانند ساير مراقبت ها ، رابطه درماني بسيار مهم است و حفظ تمركز بر ايجاد و برقراري رابطه قوي مي تواند به روانشناس و بيمار كمك كند تا با موفقيت از راه دور سلامت صوتي را براي رسيدن به اهداف درماني پيش ببرند.

منبع: مشاوره تلفني و اهميت آن در زندگي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.