لوازم جانبي دوربين هاي مداربسته

۲ بازديد

مزاياي خانه هوشمند كه شما را ترغيب مي كند

 

 

مزاياي خانه هوشمند از ديدگاه افراد مختلف متفاوت است. اما برخي از مزيت هاي اين سيستم مي تواند شما را براي استفاده از آن ترغيب كند مانند ...

 

برخي از مزاياي خانه هوشمند در ترغيب كاربران براي استفاده نقش پررنگ و موثري دارند. اگرچه مزيت ممكن است از ديد افراد مختلف تعاريف متفاوتي داشته باشد، با اين وجود مي توان مواردي را بيان كرد كه بر سر آن ها اتفاق نظر داريم. به عنوان مثال براي برخي از افراد جنبه هاي اقتصادي مهم تر است. گروهي ديگر به دنبال لوكس و مدرن بودن هستند و گروهي ديگر آسايش را به همه چيز ترجيه مي دهند.

اين تفاوت در نگرش براساس شرايط اقتصادي، فرهنگي و حتي بازه سني افراد ايجاد مي شود. در اين مقاله قصد داريم با نگاهي كلي مزاياي خانه هوشمند را مورد بررسي قرار دهيم. با ما همراه باشيد

خانه هوشمند جه قابليت هايي دارد؟

قبل از پرداختن به مزاياي خانه هوشمند ابتدا به معرفي قابليت هاي خانه هوشمند مي پردازيم. مزايا در سايه قابليت ها ايجاد مي شوند. بنابراين آشنايي با قابليت ها به شناخت بهتر مزايا كمك مي كند. در يك خانه هوشمند اپليكيشن موبايل رابط كاربري شما با سيستم است. به كمك اين اپليكيشن مي توانيد بخش هاي مختلف خانه هوشمند را تحت كنترل درآوريد. بخش هاي قابل كنترل در يك خانه هوشمند عبارتند از:

  • كنترل هوشمند روشنايي
  • كنترل هوشمند لوازم برقي
  • كنترل هوشمند پرده و كركره برقي
  • كنترل هوشمند شيرهاي اصلي آب و گاز
  • كنترل هوشمند تجهيزات سرمايش و گرمايش
  • سيستم امنيتي هوشمند
  • سيستم پخش صوتي هوشمند
  • سيستم هاي نورپردازي هوشمند
  • و

هر كدام از اين قابليت ها به نوبه خود مزيت محسوب مي شوند. اما مزاياي خانه هوشمند فراتر از اين است.

دسترسي بي نهايت

از جمله مزاياي خانه هوشمند يك خانه هوشمند نسبت به خانه هاي سنتي، كنترل پذيري بيشتر و دسترسي راحت تر كاربر به سيستم است. نرم افزار كاربردي تلفن همراه رابط شما با سيستم هوشمندتان است. با اتصال تلفن همراه خود به اينترنت مي توانيد از هر كجاي دنيا خانه خود را تحت كنترل داشته باشيد. علاوه بر اين هنگامي كه در منزل حضور داريد بدون نياز به اينترنت و با ارتباط wifi مي توانيد كنترل هاي مورد نظرتان را انجام دهيد.

زماني كه در سفر هستيد مي توانيد حضور خود را با روشن و خاموش كردن لامپ ها شبيه سازي كنيد. يا زماني كه از اداره به منزل بر مي گرديد، قبل از رسيدن چايساز را روشن كنيد و از يك فنجان چاي گرم لذت ببريد.

سيستم هاي امنيتي     خانه هوشمند    اسمارت سكيوريتي    شهر هوشمند ايران

 

صرفه جويي در مصرف انرژي

صرفه جويي در مصرف انرژي امروزه به يك مطالبه عمومي تبديل شده است. كاهش منابع انرژي و نگراني ها نسبت به افزايش ميزان گازهاي گلخانه اي جو، اين موضوع را حساس تر كرده است. صرفه جويي در مصرف انرژي از جمله مزاياي خانه هوشمند است كه افراد زيادي را به سمت اين تكنولوژي سوق داده است. بيشترين ميزان صرفه جويي در مصرف انرژي، با كنترل هوشمند تجهيزات سرمايش و گرمايش اتفاق مي افتد.

 

يك ترموستات هوشمند دماي خانه (يا هر مكان ديگري) را همواره در يك عدد ثابت نگه مي دارد. علاوه بر اين امكان تعريف برنامه زماني نيز وجود دارد. با اين وجود مديريت شما بر روي مصرف انرژي حداكثر مي شود.

آسايش و رفاه بيشتر

همه افرادي كه از خانه هوشمند استفاده مي كنند، اتفاق نظر دارند كه آسايش و رفاه از جمله اصلي ترين مزاياي خانه هوشمند است. براي درك اين موضوع تصور كنيد هنگامي كه در رختخواب در حال استراحت هستيد، متوجه روشن ماندن لامپ هاي پذيرايي مي شويد.

در يك سيستم سنتي بايد لامپ را با كليد خاموش كنيد. بنابراين ناگزير به بلند شدن و ادامه داستان هستيد. در يك خانه هوشمند هرگز با چنين چالشي مواجه نمي شويد. موبايل شما هميشه در كنار شماست. موبايل خود را برداريد، وارد اپليكيشن شويد و آيكون مربوط به لامپ پذيرايي را يكبار لمس كنيد. لامپ ها خاموش شدند … .

حتي زماني كه در سفر هستيد مي توانيد وضعيت لامپ ها را از طريق اپليكيشن بررسي كنيد و از خاموش بودن آن ها مطمئن شويد. هنگامي كه از سفر بر مي گرديد، قبل از رسيدن خود سيستم هاي تهويه را روشن كنيد تا در برگشت از يك هواي مطبوع لذت ببريد.

مزاياي خانه هوشمند در حوزه سلامت

ابزارك هاي هوشمند حوزه سلامت، جديدترين تجهيزات هوشمند سازي ساختمان هستند. اين ابزارك ها شامل دوربين هاي امنيتي، سنسورهاي كنترل تردد و گجت هايي است كه وضعيت سلامت افراد را كنترل مي كنند. اين ابزارك ها قادرند در هر لحظه وضعيت پارامترهاي مهم بيمار را براي كادر درمان و يا نزديكان فرد ارسال كنند.

به اين روش افراد سالمند و بيماران همواره تحت كنترل تيم پزشكي خواهند بود. علاوه بر اين به كمك خانه هوشمند مي توان از شيوع ويروس كرونا و بيماري هاي مشابه جلوگيري كرد. در اين سيستم نيازي به لمس كليدها براي روشن و خاموش كردن لامپ نيست.

هر كاربر به كمك موبايل خود مي تواند لامپ ها را كنترل كند. همچنين امكان فراخواني آسانسور با موبايل نيز وجود دارد كه تجمع افراد در راهروهاي ساختمان را كاهش مي دهد. كنترل هوشمند درب تردد و درب پاركينگ نيز از ديگر مزاياي خانه هوشمند در حوزه كنترل سلامتي به شمار مي روند.

جمع بندي

مزاياي خانه هوشمند متناسب با مصرف كننده مي تواند متفاوت باشد. علاوه بر اين به دليل متفاوت بودن امكانات ارائه شده در پروژه هاي مختلف اين مزايا مي تواند متفاوت باشد. اما به صورت عمومي مي توان چند مورد را به عنوان مزاياي اصلي خانه هوشمند معرفي كرد:

  • دسترسي بينهايت
  • صرفه جويي در مصرف انرژي
  • آسايش و رفاه بيشتر
  • ارتقا سطح سلامتب و بهداشت

به نظر شما چه نمونه هاي ديگري از مزاياي خانه هوشمند مي توان بيان كرد؟

۶ تا از مهم ترین لوازم جانبی موبایل که پیشنهاد میشود خریداری کنید

۱- یک پاور بانک قابل حمل اگر در مناطق دور دست یا در حال توسعه هستید حتما به یک پاوربانک با قدرت باتری بالا نیاز خواهید داشت .شما با پاور بانک می‌تونید در هر جا و زمانی گوشی همراه خودتان را شارژ کنید اما توجه داشته باشید باید پاور بانک شما از قبل با پریز برق و کابل شارژر شده باشد. اگر باتری گوشی شما ۴۰۰۰ هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته باشد با استفاده از یک پاور بانک ۱۰ هزار میلی آمپر ساعتی، می‌توانید حدود دو بار گوشی هوشمند خود را شارژر کنید. سایت خرید لوازم جانبی موبایل

۲- قاب گوشی گوشی های هوشمند بازار بسیار گران قیمت شده اند و باید برای محافظت از آن ها فکری کرد ، علاوه بر این ، بسیاری از پرچمداران و حتی تلفن های هوشمند میان رده اکنون از مواد شکننده ساخته می شود. برای گام اول، قاب‌هایی را انتخاب کنید که از متریال ضربه‌گیر (مانند سیلیکون یا لاستیک) ساخته شده باشد که گوشه‌های آسیب‌پذیر گوشی شما را بپوشاند.آموزش ساخت اپلیکیشن موبایل

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد